fredag 6 juni 2014

Två x tvåa!


Först och främst, glad sjätte juni gott folk!

Eftermiddagen har tillbringats i Bolougnerskogen i Gävle där ett massivt nationaldagsfirande har ägt rum. Flaggor har delats ut till höger och vänster, jag tror jag fick fyra stycken varav Tetris redan har slaktat tre. Anledningen till att vi var där bestod dock inte så mycket i att fira som i att Gävle HU arrangerade en kvaltävling i Doggy Agility Cup.
Va sa? Om jag inte är lite för gammal för att tävla ungdomscup? Host, hrm, jo, men det var ju även en inoff för oss pensionärer ^^ Gaalet mycket folk var det där, så bra PR för sporten! Och de enorma applåderna vi fick när vi sprang i mål oavsett resultat går ju också att vänja sig vid  ;)

 I agilityloppet var jag impad över att vi tog oss runt odiskade, jag var överallt där jag inte skulle vara och glömde bort vart jag skulle. Tur att Tet fixar biffen utan mig. 5 fel på hinder och eventuellt något tidsfel efter allt runtikringsnurrande vi ägnade oss åt.

Blev en lång väntan på hopploppet som Tetris snarkade bort i mitt knä där vi satt i skuggan, så när det sen var dags var det en laddad liten grävling jag hade med mig in på plan. Tjyvstart, ohoj! Värsta knixiga banan med serpentiner och småknepiga tunnelingångar men sötnoshunden sprang både fort och bra och fixade ett felfritt lopp! Tiden räckte hela vägen till en andraplats, och det visade sig att resultatet i agilityloppet också gjorde det. Alla andra diskade väl ut sig ;) 

När vi kom hem fick Tet ett torkat kaninöra som hon smockade i sig, och efter det tror jag inte att hon har rört sig faktiskt. Bara att vila ut, imorgon är det dags för nästa hundaktivitet...

Liten lista:
Antal lopp vi sprang: 2
Antal andraplaceringar: 2
Antal Perfekta slalomingångar och slalom <3: 2
Antal ggr en snäll farbror kom och berättade vilken enormt fin hund jag har: 2
Andra corgis vi träffade: 1! En pembroke!
Antal ggr Tetris blev kallad tax: 2 *loool*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar