torsdag 5 juni 2014

Träning, joråsåatte


Börjat fila lite på något som i slutändan är tänkt att bli ett prima framförgående. Kriterierna är hittills att Tetris står stadigt stilla framför mig, med blicken fäst rakt fram oavsett vad jag hittar på för tok bakom henne. När det blir något nytt lättas det lite på reglerna såklart ;)

Tvåans/appellens hopp har gett mig lite myror i skallen. Tänkte försöka med target en bra bit bortanför hindret för att få närkontaktsgrävlingen att söka utåt, men tydligen förvandlas targeten till en leksak alt. apportföremål så fort jag är utom godiskast-radien. Kastar jag en boll över ryggen på Tetris när hon hoppar börjar hon gång två att vända sig i luften för att vara beredd på att ta emot.
Lösningen so far är att lägga ut target, skicka hund, och precis innan hon tänker näbba åt sig tallriksunderlägget vi använder tjoa iväg en leksak. Kör nog på det konceptet och sätter inte ihop hela momenten förrän strax innan tävling, när nu det månde bliva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar