måndag 24 mars 2014

Rättvik 23/3


Strax innan klockan tio åkte vi från min vik till Rättvik, funderade på om det är något slags bibelbälte åt inlandet till för taggat på stenar längs vägen står diverse budskap som "Jesus älskar dig" och "Gud hör bön." Det är väl tur man bor kustnära, här är vi hedningar allihop ;) Kom fram ca 1,5 timme senare och då var klass III långt ifrån klara, gott om tid att gå med hundarna, sitta på läktaren och spana in bekanta mao.



Först ut för oss var agilityloppet, rolig bana med få byten, handlade mest om att få till tighta svängar och sen ösa. Trodde jag. Tetris busade till det med att hoppa sitt första kontaktfält, tji på mig som trodde jag kunde släppa och sticka lite! 
Hopploppet var lite knepigare men fortfarande roligt, fällan där var ett hopphinder som stod lodrätt i förhållande till tunnelutgången. Där lärde man se till att svängen ut från tunneln inte blev så vid att hunden tog hindret från fel håll, samtidigt som en själv helst skulle stå på "fel" sida för att komma rätt vid slalom sen. 

Här gjorde jag ju fel på precis det vi tränade i tisdags, att så fort jag ser att Tet är på rätt väg ska jag sticka. Nu stod jag kvar för länge och blockerade alltså vägen mot slalom istället. Fel ingång, sen totalt hjärnsläpp på matte. Tog oss i mål i alla fall, mycket nöjd med min snabbare-än-jag-tror grävling <3



Det var en i teamet som lyckades i alla fall, Kheise gjorde ett jättefint hopplopp och fick sin fjärde pinne, tur att någon sköter sig ;) Nu blir det agilitypaus fram till maj, dags att damma fram lydnadscorgin och hoppas att mitt aprilschema inte krockar med någon närliggande tävling. LpI! LpI! LpI!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar