onsdag 19 mars 2014

Graciös som ett kylskåp var det


Igår var det dags för Malin-träning igen. Huvudet var tungt och kroppen stel och jag gäspade mig nog igenom större delen av nerfärden. Den där fin-fina känslan jag hade förra gången infann sig inte förrän på slutet, det kändes mest som jag snubblade runt över mina egna fötter, ropade kommandon för sent eller inte alls och var en kass förare i allmänhet.

Tettan var grym som alltid förstås men blev trött i både knopp och kropp när jag lallade runt. Hon passade på att göra kjempefine raksträckor istället, inte där det var meningen att det skulle vara det, men ändå ;)


Sista banan flöt allting äntligen på såå bra, plötsligt fungerade allt och jag vågade både skicka och sticka. Det skulle jag velat haft på film! Fint med ett bra avslut, och när vi kom hem däckade både hund och matte på soffan. Nu ska vi bara vila oss i form till på söndag, då blir det Rättvik och mera tävling.


edit: note to self: Tetris är en stor hund med korta ben och behöver handlas som en large-hund, informera tidigt om vart hon ska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar