fredag 28 mars 2014

Vilken pärla!

Idag skulle vi kedja klass två moment hade jag bestämt, apportering - lång inkallning - fjärr på pytteavstånd. Men när jag hade micrat blodpudding till ficktorrhet (rekommenderas inte, kraftig rökutveckling uppstod) så hittade jag inte på apportbocken. Vad gör man då? Jo, man slänger in rutan i kedjan istället, momentet som det är osäkert om grävlingen har någon förståelse för egentligen och som vi inte tränat på veckor. Pedagogiskt och bra sådär. 

Lägger den iaf sist så jag kan belöna om hon nu mot all förmodan skulle hitta rätt och bestämmer mig för att belöna kedjan om det går åt helsike också, hon kan ju faktiskt inte momentet.

Och så gör hon allt klockrent. SMACK in i mitten på rutan på kommando. Like a boss. Jubel! Klang! Blodpudding! Kamptoss! Ja, nu gick ju det så jäfla bra så nu gör vi inte om det utan tränar linföri... nähää vi kör kedjan en gång till. 
Omgång två hamnade Tetris långt ut på högerflajen, med rumpa och svans utanför rutan. Funderade en stund innan jag högt och tydligt deklarerade "VÄÄNSTER!".

Och Tetris sidsteppade tre steg åt vänster in i rutan. Like a boss, aldrig hört ordet förut, men ändå. Har jag sagt att min hund är grym? Pärlan, alltså ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar