måndag 10 mars 2014

Agilitytävlingsdebut 2014, och vilken debut sen!



Nu är jag ännu gladare att jag fick ledigt i helgen, för jag och grävlingen slog till och plockade in inte mindre än två pinnar! En per dag, i vardera klass.

Första hopploppet flöt på bra tills tredje sista hindret då jag var alltför långt ifrån hindret och Tetris inte fattade vad jag viftade om. Hamnade inte på film då Moas telefon strejkade. Andra var felfritt och tiden räckte till en tredjeplats och våran allra första pinne. Och viktigast av allt, en rosett!  Som jag längtat ;)

Dag två var det agilitybanor, första gången vi körde på sandade hinder men det funkade ju fint det med, Tetris var lite tveksam först men släppte det helt efter att ha sprungit över bommen en gång. Körde vidare på gårdagens vinnande koncept  med en vägran i första loppet (matte glömde att säga/visa in i slalom *d'oh*) och felfritt och pinne i andra!

Tre lopp kom med på film.


Vi hade två roliga dagar, så glad över att slalomen fungerade felfritt när väl jag gjorde som jag skulle, och att grävlingssvansen viftar när jag sätter henne i starten <3 Att vi hade det soligt och fint gjorde ju inte saken sämre. När jag kom hem på söndagen hade jag planerat powernap och sen balkonghäng och finväderspromenad, men powernappen blev visst fyra timmar lång... Opps.

Idag hade vi bokat in post-agility massage med Matilda men det blev tyvärr inställt, så Tetris och Lena får hänga med mig upp i skogen och spåra lite istället innan jobb. Det regnar i och för sig ser jag nu, men skam den som bryr sig  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar