måndag 2 januari 2012

Gott nytt år!


Händer inte så mycket här hemma, är klubbad av förkylning och magsjuka så mina storslagna planer för det nya året har inte satts i verket än. ;) Nyåret firades lugnt och stilla in med tjocka släkten hemma hos min farbror med inte mindre än fyra hundar närvarande.
Tetris brydde sig inte ett skit om fyrverkerierna, vilket väl var väntat men ändå glädjer mig! Första stora smällen kom på sista kvällskissen dan före dan, jag hoppade högt, Ambra hoppade högt, Tetris stod och funderade över om hon skulle kissa över en fläck eller inte. Ville genast slänga mig ner på knä, jubla och överösa henne med godis för den uteblivna reaktionen innan jag kom på att så gör man ju inte. Att Det Smäller Jättehögt Är Helt Normalt och Vardagligt och Inget Att Uppmärksamma. Phu.

För Annbritt var det värre, de senaste två veckorna har jag gett henne tabletter med valeriana dagligen och dagarna före nyår trappade jag upp till maxdos, allt för att lägga lite tak på känslorna. Hon satt ändå och hetsflämtade med ögon som glaskulor vid tolvslaget, fast jag varit med om värre ändå. Till Valborg tänker jag prova Zylkené istället, det är hemskt att se henne må som hon mår när det smäller som värst.

Som sagt har jag lite planer och förhoppningar inför 2012, mer om detta dyker nog upp på bloggen inom de närmaste veckorna ;)

Tillsvidare vill jag önska alla en God Fortsättning! Själv ska jag inta en stor mugg té och se världens elakaste suris på TV, den eminenta Häxan Surtant.

1 kommentar:

  1. Härligt med Tetris! Det är så himla skönt när hundarna är coolare än vad matte är ;)

    SvaraRadera