onsdag 28 december 2011

Mellandagsträning

Idag följde jag, junior & juniorhunden med Elias när han skulle in till "byn" på möte, planerna var miljö/lydnadsträning för bägge småttingarna, more or less i alla fall ;)

Vi gick genom centrum först och konstaterade att det var väldigt lite folk som hade lockats ut av mellandagsrean och fortsatte sen till Stadsparken och lekplatsen. Tetris tycker att barn kan vara ena riktiga skummisar ibland så jag hoppades att det skulle krylla av dem, och nog var det en handfull. Addis sprang iväg och började leka och jag och dogglas började skvallerträna. Förstår inte riktigt hennes barnskeptism, somliga skällde hon ut med manen rest och somliga ville hon fram till så gärna så gärna... Lutar åt att det är blå/rosa jackor skumt nog, hur var det med hundars färgseende nu igen?

När kiddsen inte var intressanta längre lekte vi med nya fantastiska BOLLEN! Frivilliga snabba starter/inkallningar, gå fint i koppel, leka m. störningar, komma tillbaks med leksak och stå fint på bordet (är nämligen lite sugen på att anmäla lillpaddan till detta). Positivt överraskad av hur mycket hon kom ihåg av bordsträningen som vi i ärlighetens namn inte gjort något med sen i oktober. Visst var det lite "prova tricks" först men sen stod hon fint och lät mig flytta tassar och klämma. Och sen ville hon upp igen när jag lyfte ner henne <3

Många föräldrar som kom fram och ville prata och hälsa, fick bland annat höra att Tetris såg pigg och "på hugget" ut men även att hon var ovanligt lugn och kelig för sin ålder, två separata tillfällen dock ;) Inga barn som ville kasta godis till henne dock, synd...

Adina var långt ifrån klar när jag ville ge upp och gå in i någon varm affär, så jag satt och frös som ett djur med en trött corgi i knät ytterligare en halvtimme innan E kom och letade efter oss. Helt klart nyttigt dock för våra små, lär göras om snart men då ska jag fasen ha täckbyxor och tjocktröja på =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar