söndag 2 oktober 2011

Premiären avklarad!


Och det gick över förväntan! BIR med HP. Vi fick jättefin kritik (som jag lägger ut på Tetris sida sen) och domaren sa fina saker som att Tet var bäst hittills och att hon skulle få följa med henne hem sen när utställningen var slut ;) Mest nöjd är jag över att vi hade det riktigt kul tillsammans, att Tetris kunde slappna av när det var stökigt runt omkring, att vi kom runt ringen fast jag var påväg åt fel håll flera gånger och att hanteringen och bordet funkade himla bra.

Två små ynka mindre fadäser hade vi väl, hehe... Den första bestod i att precis när ringsekreteraren ropade upp oss passade Tetris på att doppa nosen i pudret dem hade markerat ringen med och sålunda ställde jag upp med en helt vitnosad welsh corgi. Som tur var försvann det mesta när Tetan hånglade upp domaren och som tur var igen blev det inga bestående fläckar på den sistnämnda. Den andra var att när vi hade radat upp oss för bedömning i BIS-finalen så tröttnade Tetris på att stå still och vara ren och snygg och hittade en lagom äcklig fläck att rulla sig på. Ååh så hon njöt, den lilla lortpaddan. Trots det klarade hon både första och andra gallringen, vi hamnade precis utanför placering och det var då inte så illa pinkat av två helt gröna utställare, om jag får säga mitt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar