onsdag 5 oktober 2011

faster than the speed of love

Hon är snabb den lilla, det måste medges. Imorse vägrade junior att klä på sig jacka och skor för att åka till dagis, sålunda bar jag ner henne till bilen med Elajas hack i häl. Väl där gick det tokbra att klä på sig och ge hejdåpussar, far och dotter knäpper fast bilbältena och slirar iväg. Allt detta utspelar sig inom loppet av minut. När jag kliver in i lägenheten igen så ser jag att bägge hundmatskålarna har flyttat ut i hallen, dynan vi har på skohyllan har fått ben och vandrat iväg till vardagsrummet, och mitt framför mina ögon ligger Tetris på en bädd av sönderstrimlat hushållspapper med rullen kvar i munnen, crazy killer eyes och ser ut som"oj, shit, alltså... är du hemma redan?" Måste lära henne att plocka upp efter sig själv åtminstone, sabla odåga.

2 kommentarer:

  1. Woop woop tillbaka för släkten. :) Är ni nöjda? Mer än nöjda gissar jag. ;)

    SvaraRadera
  2. O ja! Hon är värd sin vikt i guld, vår lilla gris <3

    SvaraRadera