torsdag 21 november 2013

Ringrostig agility


Blev en sväng till Knivsta Hundsportcenter idag med några till från klubben för agilityträning, vi har inte tränat seriöst sen Fagersta så att säga att vi var ringrostiga var en underdrift. Är dessutom förkyld så mina rop var väl mer väsande hotfulla viskningar än peppiga kommandon, haha. Men oj oj kul var det, corgin tog vida svängar och hittade egna vägar. Sprang till exempel runt mig och duckade under min utsträckta hand som pekade mot hopphindret hon egentligen skulle ta för att nå åt A-hindret som hon hade siktat in sig på ;)

Dagens bästa däremot, tog precis alla slalomingångar hur fint som helst och fullföljde klockrent! Vilken pärla alltså <3 Det kommer jag leva gott på. Det och att trots att vi var aptrötta på slutet bägge två så gick Tet från att frustrationsbita matte i axeln till att ta sig igenom några för oss svåra kombos helt godkänt.

 Sen sov hon som en liten stock i bilen på väg hem, rörde inte ens en fena medan jag sprang in på McD och köpte hem mat till sjukstugan. Behöver jag säga att hon nu är utvilad och på hugget igen? Ska bussa henne på husse som varit hemma och latat sig hela dagen, sen krypa ner i soffan och dö lite... Det var ett tag sen man rörde så mycket på fläsket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar