onsdag 2 oktober 2013

Gävle BHK 28/9-13


I lördags var det dags då, lydnadsetta och chans på förstapris no 2 till vårat hägrande LP. Eller vårat och vårat, det är mest jag som suktar. Teten är ju glad vilket som ;) 

Kan ju börja med att säga att jag sällan mått så illa i hela mitt liv. Från det att jag vaknade till det att vi satt i bilen på väg hem igen. Elias var med som support men var väl inte överdrivet stöttande, eller så kan jag ha överreagerat lite. Hur som tycker jag inte att det var särskilt snällt att som pepplåt spela The Doors - "The End" för mig medan regnet öste ner över gruppen som körde före oss. Det är inte så man dealar med tävlingsnerver. 

Spektaklet hamnade på film vilket nog var bra för då kunde jag titta sen och se att det inte alls såg så tokigt ut som det kändes. Tetris kändes disträ, och tittade ofta bort mot Elias och verkade fundera på vad han gjorde men som tur var så stannade hon med mig. Programmet innehöll några överraskningar, bland annat så...
  • Gjorde corgin en rokad och bestämde sig för att strunta i läggandet istället för ställandet som jag hade oroat mig för. Busigt av grävlingen  ;)
  • Hon fick dock till ett grymt ställande! Klockren tia, förutom att hon inte satte sig ner sen när jag bad henne. Blev en inte så diskret putt på rumpan innan hon slog sig ner. 
  • Hon spottade ut apporten, igen. Eller egentligen höll hon den inte ens efter att ha tagit den, den bara hängde på hörntänderna och ramlade lååångsamt ut... 

Trots allt detta fick vi fin-fina poäng, och med ett nollat läggande skramlade vi ihop till 165,5 p och ett förstapris! Här är filmen, skakig och med taskigt ljud för dem som vill se:




Nu så har vi då en till etta inplanerad, om fröken lök inte bestämmer sig för att dra igång löpet en vecka tidigare än beräknat, spänningen är olidlig ;).  Har faktiskt inte en susning om hur vi ska lägga upp träningen inför den. Apporteringen funkar jättebra både i och utanför kedjor, med olika apporter vid olika platser med/utan annan hunds saliv på. Men inte alls på tävling då tydligen. Känns inte som jag hinner fixa det, det får bära eller brista. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar