fredag 14 september 2012

I Walk the Linje

Agilityn fortsätter att förbrylla mig, nu ska jag inte bara tänka på vart jag har händer, fötter, axlar, höfter och Tetris utan även på vart linjen är.
Igår på agilitykursen avslutade vi med att köra en liten bana på tre hopphinder, inga problem alls. Instruktör-Emma la sen till ett fjärde hopphinder, med resultatet att Tetris tog hinder ett och två, skippade trean och drog mot fyran. I mitt oförstånd så stannade jag men då började Emma hojta "Neej hon gör det jättebra! Hon läser linjen jättebra!" Jag kände mig som Homer Simpson när han läser instruktioner på franska, "le grille?? what the hell is le grille!?"
Det är bra att min fantastiska agility-grävling fattar lite snabbare än vad jag gör, och jag ser så fram emot att få lära mig mer med henne. Som vad linjer är och vart dem går till exempel ;) En bra förklaring hittade jag här.

Har bryderier förresten, klubben har sitt KM den 6'e oktober och jag är väldigt sugen på att anmäla både till lydnaden och till Agilitymästaren, men jag har också anmält oss till ett MH dagen efter. Nu vet jag inte om vi kommer med än, men om vi gör det kanske det inte är någon vidare bra idé att riskera att Tetris är trött och seg då? Iofs brukar hon inte lida av "dagen-efter", men trist om det skulle bli så och hon hellre vill ligga och sussa sött i bilen än möta spännande spöken i skogen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar