tisdag 11 september 2012

Hofors Cup

Så har Tet "debuterat" i agilitysammanhang, eller med andra ord sprungit nybörjarbanan som Eva-Britt hade pysslat ihop till höstens första omgång av Hofors Cup, våran högst inofficiella klubbtävling. 11 hinder som bestod av hopp, stora A och en låång böjd tunnel.
Hon var grym, min fining, och sprang precis dit jag visade. Synd på att jag missade sista hindret bara ;). Hon tog tunneln också fast vi inte har tränat alls på just böjda sådana. Först stannade hon och sa "shit morsan, är du säker på det här?" och sen riktigt såg man hur hon tog ett djupt andetag och kutade igenom. Och kom ut levande på andra sidan!  Hade jag haft lite sinnesnärvaro hade jag stannat och belönat där, men men... Sinnesnärvaron kanske kommer med ökad erfarenhet?

Efter obligatoriska fikapausen drog vi ett par repor på gungan, körde platsliggning och kom på ett innovativt sätt att träna slalom på tillsammans med Moa och Kheisie. Corgin är faktiskt lite tlött nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar