tisdag 28 augusti 2012

Tips: Doggie Pilates


Ann Essner ska hålla ytterligare två pilates kurser i Gävle. Har man tid, möjlighet och pengar tycker jag absolut att de kan vara värt att gå! Tetris, som är den av mina hundar jag har kört detta mest med, hade redan en hyffsat grym kroppskontroll men nu är hon helt ohejdbar. Hon har även biffat på sig och byggt muskler på ställen där det är svårt att få till annars. Både Ambra och Tetris är hejdlöst förälskade i våra balansprylar som jag köpte efter att ha gått kursen, en pilatesdubbelboll och en balanskudde, och knuffas om vem som ska upp först.
Hade jag inte planerat att lägga mina slantar i höst på agilitykurs, MH och kanske någon tävling hade jag faktiskt kunnat tänka mig att gå igen för att bygga vidare på de övningar vi redan har idag.

1 kommentar:

  1. Pilates för hundar verkar ju hur kul som helst! Hade dessutom varit perfekt för Vippen att träna upp sin kropp på det sättet :) Synd att det är så långt från Skåne till Gävle..

    Carolin med Vips

    SvaraRadera