söndag 11 mars 2012

Inkörning

Corgin och jag tog en cykelpromenad hem till mormor i finvädret igår, premiär för att gå på höger sida med en självplingande rostknirrande Gröna Faran i bakhasorna. Helknäppt tyckte Tetris och ville gå till vänster men efter ett par hundra meter började det ge med sig. Vi ska nog bli cykelvänner till slut, min corvhund och jag ^^

Har också påbörjat projekt Tetsele! Den blir guldgul för att matcha grävlingsränderna och blir  garanterat oöverstiglig, bildbevis kommer när den är klar vilket kan dröja ett tag till eftersom min modell har vissa tendenser till att somna när jag försöker prova ut den...

Och imorgon ska jag slå en pling till veterinärkliniken inne i Gävle och prata röntgen, det drar ihop sig, idag fyller Snöhuliganerna elva månader!

3 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att cykla med hund, vet inte hur det skulle gått om jag försökt mig på det med Edwin ;-)

    Spännande med röntgen.. Hoppas allt ser fint ut!
    Vad är det för hälsotester man gör på corgies??

    SvaraRadera
  2. SV: Vilstpår är jättekul & en grymt bra aktivering.. Ja det är nya regler för i år. Men det är väl för att göra det något svårare vilket jag kan tycka är bra :-)

    Vad kul att få veta vad som görs på corgies.. Låter som du har en bra uppfödare som verkligen vill veta vad dom avlar på, ser det bara positivt med tester.

    Tyvärr kan jag nog inte knäcka dina fördomar helt och hållet när det gäller frallor ;) Dom är inte lika problemtyngda som folk vill tro dock, dom är väldigt aktiva & orkar - men dom största "problemen" i rasen är nog kejsarsnitt, ryggarna och huden. Andningen anser inte jag vara något större problem för Edwin eller för rasen, det jobbar alla jättehårt på. Men däremot så har dom inte lika bra andning som hundar med längre nos, såklart. Det man gör innan avel på frallor är patellaundersökning samt kollar hjärtat.

    SvaraRadera
  3. Jamen tänk snart är de året våra guldflickor... det knappar verkligen in. Bibbi fyller ju dessutom riktigt snart!

    Fin är hon din corgiflicka, ni ska inte upp till Hundsvall i april & ställa?

    kram LISA

    SvaraRadera