söndag 11 september 2011

Phew

Förra lördagen var jag spårläggare och skrivare på klubbens högre spårtävling och igår hinderfixade jag hela dagen på densammas agilitytävling. Det har blivit väldigt tidiga mornar, nästa lördag ser jag fram emot att få sova till åtminstone sju kanske ;)

Riktigt roligt är det i alla fall att sitta på första parkett och se fantastiskt duktiga hundar och förare springa! Roligt var det också att det absolut första som händer när jag kliver ur bilen på lördagsmorgonen är att en welsh corgi cardigan hoppar ur en husvagn som står parkerad vid klubbens lilla appellplan. Jag sprang glatt fram för att hälsa nu när jag gift in mig i cardiganmaffian, det var en liten tös som kom från Wesa Borg och skulle tävla i hopp2an och agility3an men i vanlig ordning frågade jag inte efter namn, d'oh.

Elias var göllig nog att dyka upp lite senare med våra hundar, så när det var banvandring passade jag på att ta Tetris och gå fram och tillbaka mellan tälten och agilitybanan. Hon var görsöt och gick och tittade på mig med svansen vaggandes och sket fullständigt i andra hundar, i alla fall i två minuter innan hon insåg att jag inte hade något godis med mig... Sen hittade vi Emma och Sofie som hon hånglade upp rejält och efter det flög alla hjärnceller iväg och hon skuttade runt och försökte hälsa på allt samtidigt. Ordningen återställd med andra ord.

Idag känns det lite mört hittills, men det kanske tar sig med ökande mängd kaffe. Sen tror jag vi lär ut och träna lite, inget gör en så pepp som andras framgångar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar