söndag 1 juni 2014

Tant Tetris


Så gott som alla våra promenader ser idag ut såhär: Jag försöker gå på som vanligt men måste hela tiden stanna och se efter så det inte kommer några bilar/andra möjligtvis elaktsinnade hundar/stora rovfåglar, för 10 meter bakom mig har vi tant Tetris, 85 bast och inne på sin tredje lårbenshalsoperation, helt inne i sin egen senildementa lilla värld. Hon går (!) fram genom livet med nosen i stadig kontakt med underlaget, hon hör ingenting, hon ser ingenting. 

Om jag till äventyrs säger åt henne att skärpa sig och sätta lite fart på tassarna ökar hon takten ett snäpp och travar en stund bredvid mig som en sorgmodig dillgurka (fråga inte) men sen är det något som lockar i gräset vid dikeskanten och vips är hon där låångt bakom mig igen. 

En snabb check i kalendern indikerar att det nog är skendräktighet som spökar, så vi håller väl tummarna för det och att det går över snart! Hon matvägrar i alla fall inte denna vända *peppar peppar*, det tackar jag den goda mathållningen för. Prima VOH no 25 med lax som varieras med köttslams, ben, inälvor och annat äckel. Aldrig en rynkad nosfnysning sen den dieten påbörjades. 



Sist jag var på Arken i Valbo för att fylla på lagret så såg jag att det fanns 5 kilos korvar att köpa, det blir ju lite billigare att köpa en sån och dela upp själv snarare än att köpa 10 st 500 grams som jag gjort förut. Sen hade vi ganska roligt åt att korven var lika stor som corven, hohoho.... 


Hur det blir med träning och tävling om Tetris tänker vara så här vet jag inte, tyckte att hon var något seg även i onsdags då vi var på klubben och tränade agility men det passade ju i och för sig mig ganska bra då, jag som var jättetäppt i näsan och inte kunde springa och andas samtidigt ;) Grymma kontaktfält hade hon dock helt plötsligt, med tydliga stopp och allt! :O

Vi har kommit med på en två-kvällars agilitykurs för Hanna Wennersten och Jocke Tangfelt, och dagen efter det hoppas jag på att få efteranmäla till en lydnadsetta i Avesta. Så är det Doggy Cup i Gävle och uppvisning med klubben på Bessemerfesten. Fullt upp med andra ord! Är Tettan seg kör vi enligt devisen "Fake it till you make it" med bus och godis, det ska nog bli bra det här ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar