måndag 5 maj 2014

Tetspår


Helt klart orättvist att jag bara lagt spår åt osnutna schäfrar i helgen, klart corgin kompenserades med ett korv-i-snusdosa spår uppe vid Hohällan idag.


Vårat spårande går helt klart i perioder, ibland flera dagar i veckan och sen månader då det ända som sniffas upp är mattes borttappade linsskydd och godisbitar i gräsmattan. Tycker därför att det aldrig blir något flyt utan att vi får börja om lite från början varje gång jag får ett ryck, och det är väl helt okej för min del. Jag minns inte saker jag höll på med för flera månader sen ;) Men idag tassade Tet på riktigt fint! 

Duktig liten gris! Över kalhygge och ris
Det ända jag har att anmärka på är att hon håller huvudet lite högt, det ser inte precis ut som om hon spårar och det kanske vi skulle få avdrag för på tävling? Fast hon följer ju spåret fint ändå, har dessutom för mig att jag skrivit om det "problemet" förut, det kanske bara är så en Tetris jobbar ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar