måndag 19 maj 2014

Agilityresultat


Först och främst, kvällstävlingen i Bollnäs! I första agilityklassen överraskade Tetris både mig och sig själv med att fortsätta springa uppåt på gungan när den i själva verket hade börjat gå ner... Misstänker att hon trodde att det var bommen hon var på. Lätt skakad hoppade hon sen av bommen då hon väl trodde att den också skulle försvinna under fötterna på henne. 

Första hoppklassen slog vi till med ett nollat lopp, och det räckte till både klassvinst och pinne!

Andra agilityloppet var både hund och matte trötta och ofokuserade, blev vägran nästan på en gång och i sista hopploppet kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg vad vi gjorde, en vägran fick vi i alla fall. Toknöjd med det i alla fall då vi var pepp igen efter en låång kväll.



I lördags var vi i Mora tillsammans med Moa och Emma. Slalomen spökade en massa, att ha det som andra hinder med vänsteringång är något vi kommer att lägga hög prio på om man säger så  

Dagens bästa resultat var en tredje plats i Hoppklass B med 10 fel på hinderrivningar. Annars var det slalomfel och vägran pga handlingsfällor jag handlöst föll i. I sista agilityloppet fick vi fem fel redan på andra hindret så där valde jag att belöna upp gungan efter onsdagens fadäs, inte för att hon verkade brydd då ;)

Mycket glad med min finhund som trots årets varmaste dag och skottlossning på skjutbanan bredvid aldrig kändes seg eller nere när vi skulle springa tillsammans <3

Fika och rosett för en tredjeplacering!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar