söndag 2 februari 2014

Hoppa lilla corgi, hoppa!




Vi är några tjejer som bokar in oss i ett ridhus och tränar agility en eller ett par gånger i veckan, mycket basics blir det och kul har vi! Det är guld att ha någon som står och hjälper till med externbelöning, och ha extra ögon som ser att corgin sticker ur slalom när matten glädjetjuter över den urtjusiga ingången den förstnämnde nyss gjorde. "Håll tyst så klarar hon det bättre" följt av "Men jag blir ju så jävla glad!" låter det.

Tetris har inget bra täcke så när hon pausar knyter jag in henne i min lortjacka. Det har den oväntade bonuseffekten att hon sitter kvar där jag lämnar henne samt att hon inte skäller (!) när jag olovandes håller på med andra hundar bland agilityhinder. Paralyserad gissar jag på.

Har varit nyfiken på hur Tetris ser ut när hon hoppar så jag bad Moa filma. Inte så pjåkigt tror jag? Samlar upp sig fint och landar mjukt och bra. Bättre när vi springer tillsammans (andra hoppet) än när jag skickar henne (första). Skulle behöva filma mer, men jag har så svårt för att höra min egen röst ;) Låter underbart i slowmotion dock.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar