tisdag 11 februari 2014

Friskus!


Imorgon ska jag och Tetris hem till en tjej som håller på och pluggar till hundmassör, snål-matte tyckte nämligen att den kortbente skulle må av en genomklämning och anmälde henne som projekthund ;)
Blev ombedd att skriva ner Tetris skadehistorik på ett papper och ta med mig, och den listan blev inte lång inte! Två gånger har vi besökt veterinären, förutom då det varit vaccination eller röntgen på agendan,  en gång för att se om det blev några bestående skador av en pinne som suttit fast i gommen samt efter att Tetris och Ambra rök ihop och det gick hål i tassen.

En gång har hon haltat, dagen efter att ha lekt hejdlöst och våldsamt med mina föräldrars jaktlabrador.

A-höfter, fina armbågar och knän som sitter där de ska (fast jag tvivlat). En frisk och kry corgitös! Får jag sätta något på minuslistan så är det väl att hennes fullt ös medvetslös-attityd till livet gör det svårt att hålla henne rätt musklad, hon föredrar fortfarande galoppen framför alla andra gångarter... Fast jag har inte gett upp än, vi gympar och travtränar på.

Hoppas på många fler friska år med den galna grävlingen från Segersta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar