fredag 1 november 2013

Slalomstatistik


2013 gjorde vi officiell tävlingsdebut med agilityn på Dala-Floda BK och till dags dato har vi startat 12 gånger, fördelat på 5 agilitylopp och 7 hopplopp.
6 gånger har vi blivit diskade, av dessa sex har vi tagit oss så långt som till slalom 3 ggr.
Totalt av dem alltså 9 chanser vi har haft på att ta en slalomingång korrekt har vi lyckats *trumvirvel*... TVÅ TRE.
Två Tre gånger har Tetris alltså tagit slalom perfekt på första försöket. Jag har provat att hjälpa henne tydligt, jag har stannat henne och sen visat in (tog andra porten + sjuttioelva sekunders tidsfel), låtit henne sköta sig själv helt samt litat på att hon ska hörsamma generationer av kofösande förfäder som viskar "du måste alltid ha första klöven till vänster om dig, young padawan".

Problemen jag kan tänka mig att det beror på är att

  • Tetris har svårt att korta upp sig och glider förbi av bara farten
  • Tetris vet inte hur man går in i slalom korrekt
  • Jag sticker innan Tetris har kommit in och orsakar stress
  • Jag viftar med händerna åt olika håll, pratar obegripligt och distraherar Tetris från själva uppgiften (most likely). 

Jag vet vad vi ska träna på i vinter i alla fall, behöver dels köra slalom i bana mycket mer och skulle också behöva någon som står och tittar på mig och kan säga till om jag gör något helt bananas, alt. filma mig själv mycket mer (huuh).  Eva-Britt tipsade om en bra slalomövning och bara jag någon gång kommer ihåg att ta med tunneln från mor och far ska vi prova. To be continued!



*Jag ljuger ju, tre gånger har hon klarat det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar