måndag 2 september 2013

Första pris!


Lydnad har vi ju också tävlat! Ååh, vilken stygg hund hon var, nästan så man skämdes ;) Hon bet i kopplet och hon bet i mig, tacklades hårt vid ingångarna och nästan värst av allt, spottade ut apporten och la sig på den (!). Dog lite inombords, apporten brukar jag ju räkna som en 9-10 p i alla fall.
Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är roligt, att hon är så taggad att hon blir lite överjävlig sådär! Ska nu bara hitta ett sätt att få den där energin att finna andra utvägar, tjusigare sådana  ;)

Fick höra så många fina kommentarer efteråt när vi gått av plan, att vi såg ut att ha så roligt och att vi var ett härligt ekipage. Och inte blev humöret sämre sen vid prisutdelningen då det uppenbarades att vi med en liiten marginal hade klarat ett första pris! Oj, vad kramar och godis grävlingen fick.

Bästa
Platsliggningen! Schäfern längst ut på flajen fick damprus och lekte du-kan-inte-fånga-mig med matte, söta russelterriern bredvid Tetris blev störd och gick mycket ursäktande till sin matte, Tetris låg kvar på sin plats och såg lite förbannad ut. Hålla på på det där viset! Men kvar låg hon 

Inte riktigt lika bra
Att hon spottade ut apporten såklart, tror det var för att vi inte har tävlingstränat tillräckligt, hon tyckte väl vi hade jobbat klart  ;) Och så den här nosen i backen! Så fort jag känner av nerverna åker den lilla svarta ner i gräset, som en vädervisare. Bara att träna på på det med.


[Protokoll, klicka för större bild]



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar