onsdag 29 maj 2013

Återhämtade!

Fri hjälper till med förarbetet

Har sakta men säkert börjat återhämta mig från klubbens agilitytävling som gick av stapeln i helgen. Tvådagars klass III hade vi och tack vare att landslagsuttagningen samtidigt pågick i Björnidet så var startfältet väldigt lagom, ca 800 starter hade vi om jag inte räknat alldeles tokigt!

Allt flöt på så bra, bra funkisplanering så man hade gott om tid att både äta, fika och glutta på härlig agility samtidigt som det var fantastiskt strålande väder.  Det var inte bara jag som var vackert röd/vit på söndagen om man säger så,  men med höstens blöta tävling i färskt minne var det ingen som klagade ;)

Tetris har haft en dyster helg och varit hemma både ensam och med husse och bara gått småpromenader, påminde därför mer om en sammetsgädda än en corgi när jag kom hem efter jobbet i måndags. Löste det med långpromenad, agilityträning och hoppteknik så hon låg och sussade gott under styrelsemötet sen på kvällen.

Sjukt kul att se agilitycorgin Zwierki springa lopp med matte Emelie, vilket tryck! Inspirationen är hög, dags att ta itu med trökslalom så vi kommer ut på banorna vi också, jag och Tet. I augusti har vi på Hofors BK ytterligare en tvådagars, då klass I & II, vore ju lämpligt om vi var klara då i alla fall :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar