onsdag 20 mars 2013

Det går sakta men säkert

Vi har varit utan internet efter flytten och det har varit väldigt handikappande men samtidigt väldigt bra, i alla fall för mig som stundvis missbrukar det här med sociala medier. Förhoppningsvis kan jag hålla mig från att falla tillbaka i gamla hjulspår, i alla fall ett tag ;)

Jag och Tet nöter vidare  med platsliggning, med hakan platt i backen och sakta men säkert med mer tid och störningar. Störtknepigt tycker corgin ibland och provar att rulla runt och spela död när hon tycker att hon har varit duktig länge nog, men det tar sig! Jag trånar efter lydnadsettor i krokarna men ärligt, utan platsliggning går det inte och jag är för snål för att åka för tränings skull, haha. Tjugonde april är det tävling på hemmaplan och den är vårat mål nu, och så håller vi alla tummar och tassar för att den två decimeter tjocka snöskorpan ska hinna försvinna tills dess!

In other news ska vi ta en tripp till hundfysiologen, jag och den kortbenade. Det är hennes rygg som inte är som andra corgibarns utan mer whippetartad, och även om den är bättre än den har varit så oroar jag mig ändå. Så vi far in till Gefle för att stilla mattehjärtat. Tetris är lyckligt ovetande, hon far fram genom livet precis som vanligt och allra helst med någon annans käraste ägodel i munnen, lilla pälsklingen  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar