söndag 11 november 2012

Spårsmurfa och lite stabej

Klockan 10.00 idag hade jag lovat Julia att vi skulle ses på klubben och lägga några spår åt henne och hennes låneterrier Vincent. Klockan 9.00 vaknade jag med ett ryck och kunde konstatera att min kära sambo hade stängt av larmet för att jag skulle få sova lite när jag nu inte skulle upp och jobba. En liten miss i kommunikationen skulle jag vilja kalla det.

Iväg kom vi i alla fall, och spårade gjorde vi! Åkerspår x 2 a' 200 m, lite maffigt för en liten tonårskille men han löste det fint. Passade även på att lägga ett åt Tetris, ett klurigt ett med övergång på grusväg bland annat. Blev dock aningens svårare än jag hade tänkt mig, eftersom en jaktlabbe med matte hade valt samma åkerplätt som spårstarten till att träna linjetag. Funderade på att strunta i att gå, men våra leksaker och godisburkar lärde ju bärgas in ändå så det fick bära eller brista. Och det bar över förväntan bra, fast corgin hälsar att hon gärna hade hjälpt till med att hämta dummies hon också.

Blev sen en tripp till Ältebo för att gratta far på fars dag! Och gosa med stabejen också såklart. Hon är så glad och busig nu, och verkar må så bra med mat tre gånger om dagen plus mellanmål, ute så mycket (lite) hon vill, brasa i kaminen och vara ensam hund i sängen. Men hon är oförlåtligt sur på kortbeningen som inte visar några varmare känslor tillbaka heller. Och på höger öga har det dykt upp en suddig fläck på linsen. Fina älskade Tant Fluff.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar