torsdag 22 november 2012

Coincidence? I think not


Svammelcorgin har börjat skvallra på katt. Eller ja, först hände det en gång; Att jag befann mig ett tiotal meter bakom Tetris när en kattracka plötsligt kastade sig ut från en buske och löpte över vägen mellan oss och in i en annan buske. Tetris tittade på katten, sen tittade hon på mig, sen sprang hon till mig och placerade sig på lämpligt ställe under vänster jackficka. Thank doG att jag hade godis med mig!

Ok, det kan väl hända en gång, corgin kanske hade tillfälligt hjärnsläpp eller något. Men sen hände det igen. Och igen. Och då kan det väl inte bara vara tillfälligheter? Inom hundträning brukar det snackas om att vovven ska ha en viss lyckandesprocent för att anses kunna uppgiften nog, ca 80% ska det vara eller 3 av 5.
Så om hon springer på katt de nästa två gångerna vi stöter på en så är det fortfarande helt ok?

Notera att skvallret bara funkar om hon är lös, är hon kopplad blir hon helt rabiat. Och det funkar inte på ekorre. Joggare, cyklister och volvos är hon däremot klockren på, any day.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt att höra att ni så aktivt tränar skvallerträning (det gör jag oxå) och jag kan säga dig att DET ÄR INGEN SLUMP ;) Du har kommit sååå lååångt så nu är grovjobbet gjort och du kommer få tillbaka det tiofallt. Du känns som en mycket duktig hundägare och Tetris känns som en urhärlig vovve, det är roligt att följa er blogg <3 /Marie, Kennel Ceciklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för de fina orden Marie! Spanade efter dig nere i Sthlm i helgen ;)

      Radera