tisdag 8 maj 2012

Doggie Pilates

[bildkälla]
I helgen var jag och Teto iväg på en grymt rolig kurs inne i Gävle, pilates för hundar! Det är sjukgymnasten Ann Essner som jobbar på Gefle Hund o Kattpraktik som håller i den. Eftersom corgiworgin är lite av en dödsföraktande äventyrare i vardagen så tänker jag att det kan bara vara nyttigt för henne att få lite mer kroppskontroll, jag vill ju att hon ska hålla både länge och väl ;)

 Vi blev tilldelade en jordnöt ->  och Tetris lööwed it från första sekunden hon la tassarna på den, den var på riktigt det ballaste hon någonsin varit med om! Herregud, den rörde på sig när hon skulle försöka stå stilla liksom! Hon blev så kär att efter att vi hade slutat så smet hon iväg bakom ryggen på mig och började klättra på en annan jordnöt som låg där. En sån måste vi ha.

Tetris svaga punkt är *trumvirvel* ryggen, så klart. Eller egentligen är det hennes ab fab magmuskler som spökar. Ska hon bara stå still och inte göra någonting är det lite bekvämare att stabilisera sig med magmucklerna än att använda de rätta i ryggen tydligen. Så det är inte bara att jag är värdelös på att ställa upp som gör att hon ser ut som en banana på stå-bilden här nedan ;)

Vi fick lite övningar att jobba med till nästa gång, vem vet, med lite flax kanske det kommer upp en film

3 kommentarer:

  1. JAAAA, vi vill se film :D
    Låter som en rolig kurs.. vart kan man köpa en sån där jordnöt?! ;)

    SvaraRadera
  2. Men åhhhh vilken rolig kurs ;) Nyttig som sjutton ;) Vi håller just nu på med friskvård i min terminskurs som jag går och den där luftkudden var ju suverän, skulle vilja ha en sån... ska kolla runt om den går att köpa in och vad den kostar ;) /Marie kennel Ceciklas

    SvaraRadera
  3. Gå in och kika på www.gulare.com, de har jättemycket roliga "leksaker" :D

    SvaraRadera