onsdag 28 mars 2012

Träning inför träning & CIK

Kom hem från tisdagsträningen igårkväll med en fin känsla i maggropen, fick hjälp av Carina att bli kommenderad genom lydnadsettan (som repetition inför träningstävlingen som är repetition inför Debuten ;) ) och fick massvis med bra tips! En sån enkel sak som att raska på lite i linförigheten fick Ambras position att förbättras avsevärt, och så fick jag veta att hon fular sig och tar flera steg i både läggande och ställande när jag har ryggen till. Ett nytt påfund av fröken svartåvit, det ska tas itu med å det snaraste.
Sen  måste jag bestämma mig för vilket kommando jag ska ha vid hoppet, nu blev det ett dk då jag först sa "Ambra" och sen kom på att jag egentligen skulle ha sagt "hopp" så jag klämde i med det en sisådär 5 sekunder försent. Allt som allt höll min fluff ihop bra, även om det blev både vuff och nån snurr mellan varven ;)

Tetan då? Jo, hon satt som en stenstod uppbunden en 40 meter bort och sa inte flaska, fastän jag och Ambra hade roligt utan henne och fastän ett flertal roliga människor och hundar stod i närheten och gick förbi ganska nära. Helt oväntat men bra!
När hon väl kom loss var hon dock på hugget så hon fick köra några Flygande Fotingångar. Jag platssätter henne och går med ryggen till en ca 5-10 meter innan jag kallar in till fotposition och fortsätter gå. Ibland blir det en raksträcka och ibland kanske jag slänger in en vinkel. Visst får jag min beskärda del av CIK (Corgi I Knävecket) men överlag så blir det ett peppigt och alert fotgående. Det tar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar