söndag 5 februari 2012

Matvägrar'n


Skönt, har tydligen blivit med en av de omtalade matvägrande löptikarna. Två gånger om dagen erbjuder jag alldeles utsökt delikat hundmat och två gånger om dagen nosar Tetris lite i skålen och sätter sig sen och tittar på mig med en blick som säger "Varför? Varför tycker du inte om mig längre? Varför tror du jag tänker äta det här?"
Men eftersom det enbart är torrfoder hon dissar så tänker jag inte oroa mig än på ett tag, märgben, köttbullar och torkad kycklinglever går till exempel alldeles utmärkt att äta.

"SER inte du att det ligger bättre hundmat på bordet??"
Pappa kom även på att hon äter om man sitter med henne på golvet och ger henne en kula i taget, jag tror jag väntar med det tills hon verkligen svälter ;) Ambra har också börjat löpa nu men där har vi inte riktigt samma problem, tvärtom så åtar hon sig gärna att äta upp Tetris portion också om vi inte plockar undan skålen.
Inte helt osannnolikt att jag kommer ses på byn om tre veckor med en trådsmal corgi och en smällfet staby med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar