måndag 16 januari 2012

Frukostträning!

Tetris har inrättat sin egen lilla träningsstund på morgonen, då springer hon nämligen och apporterar allt hon kan komma på för förmå mig att dela med mig av frukostmackan ;) Reglerna har varit enkla: 1) hon måste ge mig föremålet i min framsträckta hand, 2) hon får inte släppa förren jag säger Tack och 3) det får inte vara toalett borsten (ugh!).

Idag ökades svårighetsgraden ett snäpp! Jag stod och gjorde kaffe när Tet kom kutandes med en foppatoffel, och jag tog den inte på en gång. Hon försökte hoppa upp och trycka in den i handen men icke. Då berättade hon hur dum och tjock och ful jag var. Funkade ju inte heller. Sen började det knaka i nöten mellan fladdermusöronen, mycket bestämt och med toffeln i munnen gjorde hon en alldeles perfekt fotingång. Dunder-medwurst-belöning på det! Älskar hundar som tänker själv ;)


Och heelt ohundigt men; Vem har tagit körkort? Jag har tagit körkort! Woop!

2 kommentarer:

  1. Ha Ha Så tränar man en riktigt hund, härliga självtänkande cardisar !!!!
    Du är super Josefin

    SvaraRadera